اخبار > رئیس شعبه سبز قبا دزفول:اجرای طرح وصول مطالبات زیر یک میلیارد،انتخابی مدبرانه است



گفتگوی نمایندگان شرکت با چهار رئیس شعبه بانک ملت خوزستان

رئیس شعبه سبز قبا دزفول:اجرای طرح وصول مطالبات زیر یک میلیارد،انتخابی مدبرانه است

در ادامه بازدیدهای نمایندگان دفتر مرکزی شرکت از برخی شعب بانک ملت در استان ها در قالب اجرای طرح ویژه وصول مطالبات زیر یک میلیارد با هدف شناسایی آسیب‌های موجود در حوزه وصول مطالبات استان، سعید حاج محمدی مدیر برنامه ریزی به همراه نماینده روابط عمومی شرکت روز چهارشنبه_ 7 شهریور ماه_ با حضور در شعب بانک ملت در شهرهای دزفول و اندیمشک، مشکلات و موانع این شعب در حوزه وصول را بررسی نمودند.
به گزارش روابط عمومی طرح و اندیشه، حسن چنانی رئیس شعبه سبز قبا دزفول در گفتگو با سعید حاج محمدی ضمن اشاره به ادغام شعبه شمس آباد دزفول با سبز قبا، آمار مطالبات این شعبه به ویژه معوقات زیر یک میلیارد ریال را بالا و شرایط شعبه را بحرانی عنوان کرد.
بنابر این گزارش وی بر همین اساس اجرای طرح ویژه وصول مطالبات زیر یک میلیارد ریال از سوی شرکت طرح واندیشه را با توجه به حساسیت مقطع شهریور ماه ، اقدامی ضروری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تلاش کارشناسان شرکت در پایان مقطع ، ضمن کاهش مطالبات، شعبه نیز منفی گردد.
چنانی در ادامه با تاکید بر اهداف مشترک شعبه و شرکت در وصول مطالبات و رسیدن به سودآوری ، فعالیت های شرکت در کاهش مطالبات و تحقق اهداف مد نظر بانک را انکار ناپذیر خواند.
رئیس شعبه سبز قبا دزفول مطالبات را به عنوان تهدیدی جدی در مسیر سودآوری دانست که با بلوکه کردن منابع و ذخائر گرفته شده، چرخه نقدی شعبه و ارائه تسهیلات به افراد مختلف را مستقیما متاثر می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وصول نقد، این شاخص را در برنامه عملیاتی شعبه و بانک مهم خواند و افزود: با افزایش وصول نقدی، حرکت چرخه نقدینگی بانک بهتر خواهد شد و ارائه تسهیلات بانکی افزایش می یابد.
چنانی یکی از مشکلات اصلی شعبه تحت مدیریت خود را مطالبات مشکوک الوصول دانست که حدود 95 درصد مطالبات شعبه را تشکیل می دهد که نیازمند اقدامات حقوقی و پیگیری جدی از سوی شرکت طرح واندیشه است .
وی با تاکید بر اهمیت حرکت پیوسته در حوزه وصول مطالبات جهت رسیدن به نتایج مورد نظر، حضور مستمر کارشناسان در شعبه و اقدام عملیاتی آنان به جای پیگیری تلفنی را در تحقق اهداف کارگشا دانست.
رئیس شعبه سبزقبا با اشاره به انواع مشتریان این شعبه، وجود کارشناس بومی را برای وصول مطالبات شعبه کاربردی ندانست واثر بخشی پیگیری مطالبات این منطقه توسط کارشناسان دفتر تهران یا اهواز را بهتر از پیگیری های شعبه  عنوان نمود.
عدم رصد آمار مطالبات به صورت روزانه و بازگشت پرونده های تقسیطی به سرفصل مطالباتی یکی دیگر از مشکلاتی بود که چنانی به آن اشاره کرد و بر همین اساس رصد و کنترل پرونده های تقسیطی و جلوگیری از بازگشت این پرونده ها به سرفصل مطالباتی را از اولویت ها برشمرد.
وی در پایان با ابراز رضایت از عملکرد شرکت طرح واندیشه ، پیگیری امور حقوقی شعب بدون هزینه توسط شرکت طرح واندیشه را اقدامی ارزشمند دانست که می تواند شعب را در کاهش میزان مطالبات و تسریع در تعیین تکلیف برخی پرونده ها یاری رساند.


رئیس شعبه شریعتی دزفول: ورود طرح واندیشه به حوزه حقوقی پرونده های مطالباتی بدون دریافت هزینه ، اقدامی قابل تقدیر است
بنابراین گزارش، بانک ملت شعبه شریعتی دزفول دومین شعبه ای بود که نمایندگان شرکت طرح و اندیشه در آن حضور یافتند و ضمن گفتگو با رئیس این شعبه به بررسی موانع و مشکلات آن پرداختند.
سید سعید ابطحی رئیس شعبه شریعتی دزفول در این نشست مشترک با اشاره به آمار مطالبات شعبه و منفی بودن آن، وضعیت مطالبات زیر یک میلیارد شعبه تحت مدیریت خود را رضایتبخش عنوان کرد و این مهم را ناشی از پیگیری و اهمیت بالای شعبه در خصوص وصول مطالبات دانست.
وی با تاکید بر سابقه همکاری شعبه شریعتی با شرکت طرح واندیشه ، وجود برخی موانع و مشکلات را باعث ایجاد شکاف ارتباطی فی مابین برشمرد و افزود: تداخل وظایف همکاران شعبه و کارشناسان شرکت و مشخص نبودن نقش هریک ازآنها در تعیین تکلیف و وصول پرونده های مطالباتی، یکی از مهمترین مشکلاتی است که برای آن راهکار مناسبی اتخاذ نشده است.
رئیس شعبه شریعتی تغییرات مدیریتی صورت گرفته در شرکت و اقدامات خوب و قابل توجه طرح و اندیشه در یکسال گذشته را موجب تغییر نگرش خود و سایر همکاران نسبت به عملکرد طرح و اندیشه عنوان نمود و از اجرای طرح های ویژه شرکت مانند طرح ویژه وصول مطالبات زیر یک میلیارد ریال استقبال کرد.
وی همچنین ورود شرکت به منظور اقدامات حقوقی پرونده های مطالباتی شعبه توسط شرکت را بدون هزینه خاص، اقدامی مهم و راهگشا برشمرد که می تواند روند پیگیری برخی پرونده ها را سرعت بخشد.
ابطحی با تاکید بر اینکه هرچند هدف شعبه و شرکت در وصول مطالبات مشترک است، اما راه رسیدن به اهداف مشترک را در هر یک از این دو مجموعه ، متفاوت دانست و افزود:بدون شک شرکت با برخورداری از ابزارها ی خاص می تواند شعب را در این حوزه ها یاری رساند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به تغییر رویکرد شرکت طرح واندیشه از جمله تمرکز بر وصول محوری به جای کارمزد محوری ،تعامل نمایندگی این شرکت و شعبه شریعتی دزفول نسبت به گذشته افزایش یابد و در قالب همکاری و همراهی نزدیک میزان موفقیت شعبه مذکور در تحقق اهداف نیز بیشتر شود.


رئیس شعبه مرکزی بانک ملت اندیمشک: پرداخت تسهیلات زود بازده باعث ایجاد مطالبات زیاد برای شعبه شد
به گزارش روابط عمومی، عبدالرضا پورنرگس رئیس شعبه مرکزی اندیمشک نیز در نشست مشترک خود با مدیر برنامه ریزی شرکت، به طرح برخی موانع و مشکلات این شعبه در حوزه وصول مطالبات پرداخت.
پورنرگس با اشاره به آمار بالای مطالبات شعبه مرکزی، از اجرای طرح ویژه شرکت در وصول مطالبات زیر یک میلیارد ریال ابراز خرسندی کرد و خواستار حضور یک کارشناس بصورت مستمر در این شعبه شد.
وی تسهیلات این شعبه به طرح های زود بازده در سنوات قبل را منجر به ایجاد بخش عظیمی از مطالبات مشکوک الوصول در شعبه دانست که نیازمند اقدامات حقوقی و ورود شرکت جهت وصول این مطالبات است.
پورنرگس با اشاره به حساسیت مقطع شهریور ماه ، ابراز امیدواری کرد کارشناسان شرکت طرح واندیشه بتوانند با تلاش مضاعف و پیگیری های مستمر ، ضمن کاهش مطالبات شعبه در کلیه سرفصل ها ، مطالبات زیر یک میلیارد ریال را نیز منفی کنند.

انتظار من از طرح واندیشه،کنترل پرونده های تقسیطی و پیشگیری از بازگشت این پرونده ها به سرفصل مطالباتی است
محسن صنیعی رئیس شعبه بانک ملت میدان انقلاب اندیمشک نیز در گفتگو با نمایندگان شرکت طرح و اندیشه، از آمادگی کامل این شعبه جهت ارجاع تمامی پرونده های مطالباتی به ویژه سندهای ملکی به شرکت خبر داد.
رئیس شعبه میدان انقلاب اندیمشک عدم رعایت بهداشت اعتباری در شعب را عامل اصلی ایجاد مطالبات دانست و شرکت طرح واندیشه را به عنوان متولی اصلی وصول مطالبات بانک، بازوی توانمند این شعبه در کاهش مطالبات معوق برشمرد.
صنیعی با اشاره به مصارف خوب این شعبه و رضایتبخش بودن سایر شاخص های مدنظر، مطالبات بالای شعبه را تنها آسیب جدی دانست که شرایط را دشوار و سایر آیتم ها را متاثر نموده است.
وی اجرای طرح ویژه شرکت طرح واندیشه در وصول مطالبات زیر یک میلیارد ریال را حرکتی کاملا همسو با اهداف بانک ملت عنوان نمود که می تواند ضمن منفی کردن شعب و کاهش مطالبات در مقطع شهریور ماه ، شرایط شعبه را در نیمه دوم سال مساعد نماید.
رئیس شعبه میدان انقلاب اندیمشک با تاکید بر نقش انکار ناپذیر طرح و اندیشه در وصول مطالبات بانک، تعامل بیشتر با شعب در راستای تحقق اهداف مشترک و مرتفع نمودن موانع موجود را متذکر گردید .
صنیعی در پایان کنترل پرونده های تقسیطی و پیشگیری از بازگشت این پرونده ها به سرفصل مطالباتی را از شرکت خواستار شد و ابراز امیدواری کرد با وجود طرح و اندیشه و همکاری و تعامل مثبت با شعبه شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.



شنبه ١٠ شهريور ١٣٩٧١١:٢١435

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: