اخبار > کاهش مطالبات هدف راهبردی بانک ملت است



معاون اعتباری مدیریت شعب منطقه یک بانک ملت در نشست هم‌اندیشی با شرکت؛

کاهش مطالبات هدف راهبردی بانک ملت است

جلسه هم‌اندیشی معاونت اعتباری مدیریت شعب منطقه یک تهران با کارشناسان ادارات عملیات کمیته خاص، مرکز و ممتاز این منطقه در سال 98 عصر روز یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه به ریاست علیرضا عبادی‌پور معاون کل عملیات در سالن کنفرانس ساختمان شماره 1 شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت، خانم عنصری معاون اعتباری مدیریت شعب منطقه یک تهران در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از مدیران طرح واندیشه به‌خاطر تشکیل این نشست مشترک، گفت: مطالبات خرد منطقه یک افزایش چشمگیری پیدا کرده است و از آنجاییکه به دلیل عملکرد موفق گذشته، انتظارات ما از کارشناسان شرکت طرح و اندیشه بسیار بالا رفته است، بنابراین درخواست می‌کنیم کارشناسان تلاش مضاعف خود را در این حوزه متمرکز کنند.

وی در ادامه گفت: به هرحال ما در واحدهای صف و ستاد پیرو سیاست‌های بانک ملت هستیم و چون کاهش مطالبات همیشه از اهداف راهبردی بانک به‌شمار می‌آید، لذا انتظار ما نیز از شما همین است.

عنصری تاکید کرد: پرونده مطالبات قرض‌الحسنه نیز درحال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اگر نیم نگاهی به این پرونده‌ها و مطالبات زیر یک میلیارد ریال داشته باشید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

* رئیس اداره حقوقی مدیریت شعب منطقه یک: ما یک تیم هستیم

براساس این گزارش، حاج امینی رییس اداره حقوقی مدیریت شعب منطقه یک نیز در ادامه این هم‌اندیشی ضمن قدردانی از فعالیت کارشناسان وصول در عرصه اقلام خرد و کلان، گفت: با توجه به فلسفه ایجادی شرکت طرح واندیشه و نگاه حرفه‌ای به بخش وصول مطالبات، توقع ما این است که پیگیر پرونده‌های مطالباتی از سوی همکاران شرکت طرح و اندیشه باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در ابتدای سال جدید قرار داریم بهتر است فعالیت‌های خود را در آغاز سال شدت بخشیم تا نتایج مثبت را در ابتدای سال بدست آوریم.

رئیس اداره حقوقی منطقه یک به کارشناسان وصول این منطقه توصیه کرد از موکول کردن تلاش‌های بیشتر به مقاطع پایان سال جداً پرهیزکنند.

حاج امینی ادامه داد: 99 درصد مطالبات منطقه یک مشکوک‌الوصول هستند، لذا باید درخصوص پرونده‌های کلان و مشکوک‌الوصول به نتایج مثبتی برسیم.

وی یادآور شد: از آنجاییکه همه ما در قالب یک تیم هستیم، بنابراین باید با استفاده از هر ابزاری مشتری را برای وصول مطالبات به پای میز مذاکره بکشانیم.

رییس اداره حقوقی منطقه یک خطاب به کارشناسان وصول این منطقه گفت: با توجه به اینکه تعامل خوب و دوستانه‌ای بین مدیران منطقه و مدیران شرکت طرح واندیشه حاکم است، بنابراین شما نیز بیشتر تلاش کنید تا درخصوص وصول مطالبات اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی پیشنهاد کرد درخصوص پرونده‌های کلان و مشکوک‌الوصول پس از پیگیری‌ها و توافقات اولیه، مدیونین با مدیران ارشد بانک مذاکره داشته باشند تا زودتر به نتیجه برسیم.

حاج امینی ادامه داد: پیگیری‌های مستمر، ارتباط مداوم کارشناسان با اداره حقوقی و همچنین ارائه گزارش از سوی کارشناسان به اداره حقوقی منطقه مسیر اقدامات را برای تحقق اهداف هموارتر خواهد ساخت.

به گزارش روابط عمومی، جنگجو رییس حوزه دو مدیریت شعب منطقه یک نیز در ادامه این نشست گفت: فعالیت و حضور کارشناسان شرکت طرح و اندیشه در حوزه دو چندان زیاد نیست، لذا انتظار داریم تلاش خود را بیشتر کنند تا بتوانیم به کمک آنها در راستای کاهش مطالبات حوزه دو گام‌های موثرتری برداریم.

هادی رییس حوزه سه مدیریت شعب منطقه یک نیز ضمن تقدیر و تشکر از کارشناسان شرکت طرح و اندیشه در این منطقه،گفت: قطعا عدم هماهنگی مناسب و عدم ارتباط مؤثر بین شعبه و شرکت طرح واندیشه فرایند همکاری‌ها را سخت خواهد کرد. اما از آنجاییکه منطقه و شرکت در یک تیم قرار دارند و مدیون در تیم مقابل؛ بنابراین باید تدبیری بیاندیشیم تا با تقویت هم‌افزایی سازمانی اقدامات قوی‌تر و اثربخش‌تری در مقابله با مدیون انجام گیرد.

وی افزود: آرزو می‌کردم کارشناسان شرکت طرح و اندیشه پرسنل شعبه بودند زیرا هرچه ارتباط ما بیشتر باشد سریع‌تر به هدفمان خواهیم رسید.

* مطالبات کل بانکی منطقه بلاشک منفی خواهد شد

به گزارش روابط عمومی شرکت؛ در ادامه نشست، آرش کشاورز دستیار معاون کل عملیات در تهران نیز گفت: ما در ادوار گذشته به هیچ عنوان به بحث مطالبات قرض‌الحسنه توجه نکردیم و هیچ موقع نیز اینگونه مطالبات آنقدر افزایش نداشته که به دغدغه ما تبدیل شود.

وی تاکید کرد: محور فعالیت‌های شرکت طرح و اندیشه کسب سود و کارمزد نیست بلکه تحقق اهداف و سیاست‌های بانک ملت برای ما در اولویت قرار دارد.

کشاورز افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان مقطع خردادماه دغدغه‌های مدیران منطقه یک را محقق کنیم که طبیعتا با این اقدام کل مطالبات منطقه منفی می‌شود.

براساس این گزارش، دستیار معاون کل عملیات در تهران خاطرنشان کرد: با افزایش نظارت مساله حضور کمرنگ کارشناسان در شعب را رسیدگی و مرتفع می‌کنیم.

کشاورز افزود: مدیران ادارات عملیات مناطق برنامه‌ها و جلسات را با روسای حوزه و رییس اداره حقوقی منطقه هماهنگ خواهند کرد و اینکه شماره تماس و شماره داخلی کارشناسان وصول نیز جهت برقراری ارتباط بهتر و بیشتر در اختیار روسای حوزه قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش، مرتضی عسگری رییس کمیته خاص نیز در ادامه این نشست گفت: با توجه به انبوه پرونده‌های مشکوک‌الوصول منطقه، پس از اینکه این دست از پرونده‌ها به کمیته خاص ارجاع داده شود، پیگیری آنها به سرعت در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما اکنون درحال پیگیری 42 پرونده از 46 پرونده اداره کل حقوقی هستیم و به‌رغم موازی‌کاری‌ها، توانستیم اقدامات و گام‌های موثری در این زمینه داشته باشیم.

عسگری ادامه داد: با توجه به اعتماد ایجاد شده بین کمیته خاص و اداره حقوقی منطقه یک، خواستار آن هستیم که تعداد بیشتری از پرونده‌ها را جهت پیشبرد امور در اختیار بگیریم و امیدواریم که در روند کار نیز مکاتبات طولانی و زمان‌بر از میان برداشته شود.

* براساس برنامه عملیاتی شرکت، پرداختی‌ها مبتنی بر عملکرد است

به گزارش روابط عمومی، علیرضا عبادی‌پور معاون کل عملیات در ادامه این نشست هم‌اندیشی گفت: براساس برنامه عملیاتی شرکت طرح واندیشه، کلیه پرداختی‌ها مبتنی بر عملکرد است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی از قبیل تشریح انواع مطالبات و چگونگی وصول آنها، مباحث حقوقی و اعتباری، اصول و فنون مذکره، زبان بدن، رفتار سازمانی و ... از جمله اقداماتی است که در رفتار حرفه‌ای کارشناسان شرکت تاثیرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: عملکرد کارشناسان باید مثبت و اثرگذار باشد، در غیر این‌صورت کار و فعالیت بدون نتیجه‌ و ابتر خواهد ماند.

بنابراین گزارش، زرتابی رییس اداره عملیات شعب ممتاز منطقه یک نیز گفت: براساس اقدامات صورت گرفته،کارشناسان منطقه یک مکلف هستند هر هفته به شعبه مراجعه کنند.

وی گفت: اگر شعب منطقه یک امکانات اولیه را در اختیار ما قرار دهند، آمادگی داریم با استقرار کارشناسان در شعبه، خدمات بهتری ارائه کنیم.

* تلاش می‌کنیم بیشترین وصولی را برای مقطع سی‌ویکم شهریورماه داشته باشیم

به گزارش روابط عمومی شرکت، عسگری قائم مقام مدیرعامل نیز در بخش پایانی این نشست گفت: برگزاری اینگونه جلسات با هدف همفکری و هم‌اندیشی به منظور رفع موانع و نواقص برای هر چه بهتر اجرا شدن ماموریت‌های سازمانی است.

وی افزود: همه ما در یک جبهه و یک تیم فعالیت می‌کنیم و طبیعتا هدف ما در همه مقاطع و از جمله مقطع سی‌ویکم خردادماه این است که کلیه مناطق بانک منفی باشند.

عسگری ادامه داد: تلاش خواهیم کرد بهترین عملکرد در حوزه وصول مطالبات را برای مقطع سی‌ویکم خردادماه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بحث کارمزد وصول در شرکت کاملا از بین رفته و از کارشناسان نیز می‌خواهم که به هیچ عنوان با اداره حقوقی منطقه این بحث را مطرح نکنند.

عسگری افزود: کلیه ارکان منطقه یک تعامل خوبی با شرکت طرح و اندیشه دارد، بنابراین باید فکر و ذهن‌مان را تنها به کاهش مطالبات معطوف کنیم و وقت خود را صرف موارد حاشیه‌ای نکنیم.

به گزارش روابط عمومی، عنصری معاون اعتباری منطقه یک در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارشناسان وصول گفت: ما نیازمند تلاش مضاعف شما کارشناسان هستیم بنابراین به ما کمک کنید تا منطقه یک در مقطع خرداد بیشترین کاهش مطالبات را داشته باشد.

 

دوشنبه ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٨١٤:٥٧612

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: