اخبار > پویش «سال جدید-خدمت جدید» یک تکلیف سازمانی است/ برگزاری آزمون سفته پیش از ماه مبارک رمضان



در سومین جلسه کمیته راهبرد مرکزی شرکت مطرح شد:

پویش «سال جدید-خدمت جدید» یک تکلیف سازمانی است/ برگزاری آزمون سفته پیش از ماه مبارک رمضان

سومین جلسه کمیته راهبرد مرکزی شرکت در سال 98 عصر روز یکشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه به ریاست محمدحسین سبزواری مدیرعامل و رئیس کمیته راهبرد و با حضور سعید عسگری قائم مقام مدیرعامل و نایب رئیس کمیته، معاونین و مدیران ستادی و عملیاتی عضو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت، سعید عسگری قائم مقام مدیرعامل در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به سبزواری مدیرعامل جدید شرکت، گفت: از دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت به‌خاطر انتخاب مدیری با سابقه و موفق از بدنه بانک برای شرکت طرح واندیشه تشکر و قدردانی می‌کنیم و البته این حسن سلیقه نشانه اهمیتی است که مدیریت ارشد بانک ملت برای این شرکت قائل است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای 50 درصدی برنامه عملیاتی طی دوسال گذشته، تاکید کرد: طی این مدت که استارت برنامه عملیاتی زده شد خوشبختانه موفق شدیم اقدامات خوبی انجام دهیم و امیدواریم در اجرای 50 درصد باقیمانده این برنامه نیز اقدامات مثبت و موفقی صورت گیرد.

وی حضور آقای سبزواری مدیرعامل جدید شرکت را نیز به دلایل تجارب ارزشمند و طولانی ایشان در اجرای برنامه عملیاتی بانک ملت، فرصت ذی قیمتی برای شرکت طرح واندیشه در تدوین و اجرای موفق این برنامه در شرکت دانست.

سعید عسگری با اشاره به ضرورت رعایت نظم و انضباط در همه ارکان شرکت و از جمله در برگزاری کمیته‌ راهبرد مرکزی شرکت، ضمن قدردانی از حضور به موقع اعضای این کمیته در جلسات،گفت: کمیته راهبرد در همه استان‌ها نیز باید به همین ترتیب برگزار شود.

وی یادآورد شد: باید رعایت نظم و انضباط سازمانی سرلوحه امور همه مدیران و کارکنان قرار گیرد زیرا کار بی‌نظم هرگز دستاورد قابل قبولی نخواهد داشت.

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه اعضای کمیته راهبرد مرکزی شرکت جهت آشنایی بیشتر مدیرعامل جدید با آنها به معرفی و توضیح مختصری از فعالیت‌های زیرمجموعه خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی، بخش بعدی این جلسه قرائت تکالیف جلسه قبل توسط چمنکار دبیر کمیته راهبرد مرکزی بود که مدیران گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

بر پایه همین گزارش عبادی‌پور معاون کل عملیات درخصوص اطلاعیه‌های جدید بانک ملت توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در تاریخ 98/2/07 دستورالعمل (2/10092) طرح وصول نقدی مطالبات مشکوک‌الوصول قدمت‌دار به سیستم بانکی کل کشور ابلاغ شد. این اطلاعیه در راستای دو اطلاعیه‌های قبلی به شماره 9862 است که در آبان‌ماه سال گذشته ابلاغ شد و اطلاعیه 9999 که در تاریخ 97/11/28 ابلاغ شد، صادر شده است.

 

وی تاکید کرد: مهلت اجرای این طرح تا پایان خردادماه سال 1398 است که توسط روابط عمومی در اختیار همکاران قرار گرفته است.

عبادی‌پور همچنین افزود: اطلاعیه 2/10090 بانک ملت نیز تمدید اطلاعیه 9386 مطالبات ارزی است که تا پایان خردادماه امسال تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی، در این بخش از جلسه کمیته راهبرد مرکزی قائم مقام مدیرعامل به کشاورز دستیار معاون کل عملیات در تهران و نیاسری دستیار این معاونت در استان‌ها تاکید کرد تمامی پرسنل دفاتر استانی باید به‌طور کامل در جریان جزییات اطلاعیه‌های صادره قرار بگیرند.

*دفاتر هم‌اندیشی با رؤسای شعب بروز باشند

وی همچنین با اشاره به اینکه بازدید دفاتر هم‌اندیشی با رؤسای شعب باید بصورت ماهیانه انجام‌ شود، بر بروز بودن گزارشات این دفاتر تاکید کرد.

براساس این گزارش، در ادامه مهرزاده معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با اخذ تسهیلات مالی برای کارکنان، پیشرفت‌های انجام شده پیرامون خرید اتوماسیون اداری، تعیین شاخص‌ها برای استفاده در مجمع عملکرد واحدهای ستادی، برگزاری جلسه درخصوص تعیین کارگروه، دبیر و دستیاران برتر طرح عتیق 2، ارزشیابی عملکرد 30 درصد پرسنل ستادی از سوی مدیران عملیاتی و فعالیت‌های صورت گرفته پیرامون چرخش شغلی در واحدهای ستادی و عملیاتی در راستای برنامه عملیاتی ارائه داد.

برپایه همین گزارش، سعید حاج محمدی مدیر برنامه‌ریزی نیز درخصوص آماده‌سازی مجلد برنامه عملیاتی توضیحاتی را ارائه داد و افزود: منتظر هستیم تا شاخص‌های بانک ملت برای تعیین ضرایب سال 98 برنامه عملیاتی منتشر شود تا از این ضرایب در برنامه عملیاتی شرکت نیز استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت، در ادامه محمدرضا بردال مدیر فناوری اطلاعات در ارتباط با برپاسازی سامانه استعلام، سامانه توقیف و ترخیص، توقف ثبت وصولی‌ها و تأمین تجهیرات صوتی و تصویری برای سالن کنفرانس شماره 1 نیز گزارشات لازم را ارائه داد.

همچنین عبدالله‌زاده مدیر روابط عمومی درخصوص ارتقا و بهبود کیفیت خبرهای منتشر شده در سایت شرکت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مورد طرح پویش «سال جدید خدمت جدید»به ارائه اقدامات صورت گرفته پرداخت.

وی افزود: ضرورت دارد مدیران واحدهای ستادی و عملیاتی در جلسات کمیته راهبرد داخلی بر اهمیت مشارکت همکاران خود تاکید کنند.

*نیازمند طرح‌ها، ایده‌ها و خدمات جدید هستیم

به گزارش روابط عمومی، عسگری نایب رئیس کمیته راهبرد مرکزی در این بخش از جلسه طی سخنانی گفت: همه واحدهای صف و ستاد باید در سال جاری خدمات جدیدی برای مجموعه بزرگ شرکت داشته باشند.

 وی گفت: ما نیازمند طرح‌ها، ایده‌ها و خدمات جدید هستیم تا ضمن بقا در عرصه وصول مطالبات، کماکان در رأس نیز باشیم.

سعید عسگری افزود: پویش «سال جدید خدمت جدید» یک تکلیف سازمانی است و نباید فقط در قالب صندوق پیشنهادات مطرح شود زیرا طرحی فراتر از ارائه نظرات و پیشنهادات اختیاری است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت، سبزواری مدیرعامل شرکت نیز بااشاره به اهمیت اجرای پویش سال جدید- خدمت جدید، گفت: درصورت ارائه پیشنهادات بدیع و دارای قابلیت اجرایی از سوی همکاران در قالب این پویش و یا نظام پیشنهادات، با هدایای ارزشمند از همکاران خلاق قدردانی خواهد شد.

همچنین روحانی سرپرست مدیریت آموزش نیز درخصوص برنامه‌ریزی برای اجرای دوره‌های آموزشی ویژه برنامه عملیاتی و همچنین تهیه پیام‌های آموزشی ویژه قوانین سفته و .... برای اطلاع‌رسانی بین همکاران از سوی روابط عمومی گزارش خود را ارائه داد.

روحانی گفت: طی چند روز آینده پیام‌های مورد نظر در اختیار روابط عمومی شرکت قرار می‌گیرد.

*آزمون سفته قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود

بنابراین گزارش، قائم مقام مدیرعامل با اشاره به برگزاری آزمون سفته پیش از ماه مبارک رمضان، گفت: واحد آموزش فایل آموزشی سفته را آماده و در اختیار همکاران قرار دهند.

وی همچنین بر انجام اقدامات لازم به منظور برگزاری اردوی مطالعاتی پیش از آزمون از سوی معاونت برنامه‌ریزی، منابع انسانی و مدیریت فناوری اطلاعات و ارسال پیامک‌های مرتبط با سفته و قانون لازم‌الاجرا توسط روابط عمومی نیز تاکید کرد.

همچنین خاکپور رئیس اداره تدارکات و املاک نیز درخصوص اقدامات انجام شده برای نصب سیستم خنک‌کننده در واحدهای روابط عمومی، برنامه‌ریزی، آموزش و حقوقی گزارش خود را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت، در پایان این جلسه چمنکار مدیر حوزه قائم مقام و دبیر کمیته راهبرد مرکزی گزارشی از تعداد برگزاری کمیته‌های راهبرد شرکت از ابتدای برگزاری و تعداد مصوبات و تکالیف آنها ارائه کرد.

وی گفت: اولین جلسه کمیته راهبرد مرکزی شرکت 27 فروردین 96 با برنامه‌ریزی قائم مقام مدیرعامل و دستور مدیرعامل وقت شرکت آغاز شد که تاکنون 95 جلسه برگزار شده است.

چمنکار گفت: در این جلسات 690 تکلیف برای واحدهای ستادی و عملیاتی مصوب شد که از این تعداد 668 تکلیف اجرا و از دستور کار خارج شد.

وی در ادامه افزود: به صورت میانگین در هر جلسه کمیته راهبرد مرکزی 7 تکلیف به علت اجرا شدن کامل از دستور کار خارج شد و 22 فقره از تکالیف نیز باقیمانده که در همین جلسه به آنها پرداختیم که از این 22 فقره 3 تکلیف جز تکالیف دائمی است.

چمنکار گفت: برگزاری کمیته‌های راهبرد داخلی واحدهای عملیاتی در تهران خرداد 96 و استان‌ها در اردیبهشت 96 کلید خورد.

دبیر کمیته راهبرد مرکزی شرکت افزود: برگزاری کمیته‌های راهبرد داخلی در ناحیه 1 و همچنین دفاتر استانی در نواحی 2 و 3 و 4 بصورت هفتگی در روزهای دوشنبه‌ برگزار می‌شود تا رهنمودها و توصیه‌هایی که یکشنبه‌ها در کمیته راهبرد مرکزی مطرح می‌گردد، در این جلسات نیز مورد  بررسی، ابلاغ و اطلاع‌رسانی قرار ‌گیرد.

مدیر حوزه قائم مقام خاطرنشان کرد: در کمیته راهبرد واحدهای ستادی تهران نیز که ماهانه برگزار می‌شود تاکنون 13 جلسه برگزار شده که 12 جلسه در سال گذشته و 1 جلسه نیز در فروردین‌ماه امسال برگزار شده است.

وی گفت: بصورت هفتگی 43 صورتجلسه کمیته‌های راهبرد صف و ستاد در دبیرخانه کمیته راهبرد مرکزی شرکت در قالب کارگروه بررسی عملکرد کمیته‌های راهبرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با تطبیق کیفیت برگزاری جلسات با شاخص‌ها، امتیازبندی صورت می‌گیرد و بدین ترتیب واحدهای برتر در برگزاری کمیته‌های راهبرد انتخاب و در جلسه هفته بعد کمیته راهبرد مرکزی شرکت، برترین‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، چمنکار همچنین افزود: از بین واحدهای عملیاتی که هفته گذشته کمیته راهبرد برگزار کردند؛ ناحیه 2 رتبه اول ، ناحیه 4 رتبه دوم ، و ناحیه 1 رتبه سوم  را کسب کردند.

وی گفت: در بررسی کمیته‌های راهبرد واحدهای ستادی در فروردین‌ماه نیز مدیریت حسابرسی داخلی با کسب 98/5 امتیاز رتبه اول ، منابع انسانی با 97 رتبه دوم  و مدیریت اجرا با امتیاز 95/5 رتبه سوم را کسب کردند.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه کلیپ آموزشی که با موضوع توصیه‌های مدیریتی توسط مدیریت آموزش تهیه شده بود، پخش و مورد توجه اعضای کمیته قرار گرفت.

گفتنی است؛ مشروح سخنان مدیرعامل شرکت در سومین جلسه کمیته راهبرد مرکزی شرکت در خبری جداگانه منتشر می‌شود.

 

تاریخ درج خبر:دوشنبه ٩ ارديبهشت ١٣٩٨ زمان درج خبر:١٥:٥١ شماره خبر:٢٤٢٥ تعداد نمایش خبر:683

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: