اخبار > رمز موفقیت ما،اجرای فرهنگ هم‌افزایی، صداقت و کارتیمی است



  چاپ        ارسال به دوست

حمیدرضا صادقی سرپرست دفتر نمایندگی استان کرمانشاه:

رمز موفقیت ما،اجرای فرهنگ هم‌افزایی، صداقت و کارتیمی است

به دنبال گزارش های ارائه شده از عملکرد رو به رشد دفتر نمایندگی استان کرمانشاه به ویژه توجه و اهتمام این دفتر در برگزاری موفق کمیته راهبرد، داود مهرزاده معاون برنامه ریزی و منابع انسانی به همراه عبداله زاده مدیر روابط عمومی شرکت روز دوشنبه 21 آبانماه در این دفتر حضور یافتند و مراتب قدردانی مدیرعامل و قائم مقام ایشان را به رئیس دفتر نمایندگی کرمانشاه و همکاران وی ابلاغ نمودند.
به همین مناسبت روابط عمومی شرکت فرصت را مغتنم شمرد و در گفتگویی اختصاصی با حمیدرضا صادقی سرپرست این دفتر، نحوه ی مدیریت وی و دلایل موفقیت این دفتر را جویا شد که مشروح آن را می خوانید:
حمیدرضا صادقی در ابتدای این گفتگو ضمن خیر مقدم به مدیران شرکت طرح واندیشه و قدردانی از توجه و عنایت مدیرعامل و قائم مقام ایشان، به معرفی بانک ملت استان کرمانشاه پرداخت و گفت: تعداد شعب بانک در سطح استان 34 شعبه است که توسط یک حوزه مدیریت، دو حوزه شهری (الف و ب) و دو حوزه اسلام آباد غرب و بیستون اداره می شود.
وی در ادامه افزود: 9 شعبه حوزه اسلام آباد غرب به دلیل وقوع زلزله از تاریخ 96/08/21 مشمول امهال دو ساله گردید و لذا دفتر نمایندگی طرح واندیشه اجازه پیگیری مطالبات شعب این حوزه را ندارد با این حال با رهنمودهای مدیران ارشد شرکت و هم فکری و توانایی کارشناسان این دفتر در پایان مقطع شهریورماه مطالبات تمامی شعب استان در زیر یک میلیارد ریال منفی شد.
رئیس دفتر نمایندگی استان کرمانشاه در ادامه کارنامه درخشان این دفتر در مقطع شهریور و کاهش 36 درصدی مطالبات نسبت به پایان سال 96 را خاطر نشان شد و افزود: حادثه زلزله در استان کرمانشاه که منجر به تعطیل شدن و عدم پیگیری در 12 شهرستان و دو بخش شد از جمله مشکلات اساسی دفتر نمایندگی طرح واندیشه در این استان است.
صادقی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: با توجه به شرایط استان و کاهش بارمالی نسبت به سال قبل، در حال حاضر بار مالی 95 درصد پرونده‌های مطالباتی حداکثر 200 میلیون ریال است که این دفتر توانست با توکل ، صداقت، تعهد سازمانی و خودباوری در طرح زیر یک میلیارد ، تمام شعب را منفی نماید و به نتایجی قابل قبول در این زمینه دست یابد.
وی همچنین رکود و بیکاری و عدم درآمد کافی شهروندان استان کرمانشاه را موجب ناتوانی آنان در بازپرداخت تسهیلات عنوان کرد و بر همین اساس اتخاذ شیوه‌های مدیریتی جدید برای وصول پرونده‌های مطالباتی در استان را رمز موفقیت و رشد عملکرد این دفتر برشمرد.
صادقی عدم استفاده از پرسنل نیروی انتظامی در اجرای احکام جلب و ابلاغ اخطاریه ها و بهره‌مندی از فنون مذاکره خاص منطبق با شرایط اجتماعی و اقتصادی استان با مدیونین را از جمله روش‌های موفق مدیریتی این مجموعه دانست که ضمن صرفه جویی در هزینه ها ، دستاوردهای ارزشمندی را برای این دفتر در بر داشته است.
سرپرست دفتر نمایندگی استان کرمانشاه در ادامه پیرامون چگونگی برگزاری کمیته راهبرد این دفتر گفت: قبل از برگزاری کمیته راهبرد، اخبار و شرایط اقتصادی و اجتماعی استان بررسی و بر اساس شرایط محیطی، شیوه جدیدی برای پیگیری و تعیین تکلیف پرونده‌ها در کمیته راهبرد ارائه می شود که و در هر جلسه نیز بصورت مختصر شیوه‌های فنون مذاکره با بهره‌گیری از کتاب و سی‌دی‌های جدید در این زمینه، آموزش داده می شود و برای اثربخشی و استمرار مباحث آموزشی، همکاران موظف شده اند نرم‌افزار آموزشی فنون مذاکره را روی موبایل‌های خود نصب کنند.
صادقی با اشاره به ایجاد مشکلاتی در خصوص راکد ماندن بخش اعظم پرونده‌های مطالباتی در فرایند اجرایی و قضایی در اداره حقوقی، تعامل و همکاری فی مابین با مدیریت شعب را عاملی کارگشا جهت ایجاد بستری برای اخذ استعلام و درخواست توقیف بدون هزینه برای دفتر نمایندگی این استان دانست.
وی در همین راستا افزود: با توجه به اینکه یکی از محورهای طرح عتیق توقیف هزار دستگاه خودرو در ناحیه سه می‌باشد با تعامل مناسبی که با اداره حقوقی مدیریت شعب استان داریم موفقیت صد درصدی مأموریت خود در این بخش را در پایان مقطع آذرماه پیش بینی می کنیم.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود صداقت را پایه و اساس موفقیت برشمرد و خاطر نشان کرد: در این دفتر سعی کرده‌ایم با نظارت دقیق بر ورود و خروج پرسنل در شعب و همچنین تنظیم صورتجلسه مذاکره با مدیونین، اعتماد شعب را جلب و تعامل و همکاری خوبی با بانک ایجاد نماییم.
وی نوآوری را اساس شیوه‌های جدید در مدیریت عنوان نمود و این مهم را در دفتر نمایندگی کرمانشاه جاری دانست و افزود: در دفتر نمایندگی استان با جابجایی همکاران در بازه زمانی سه ماهه در شعب تحت امر و با حفظ بار مالی هر شخص، باعث ایجاد خلاقیت در پرسنل شدیم و تلاش و انگیزه همکاران را افزایش دادیم.
صادقی برای جلب رضایت رؤسای شعب و عدم مقاومت آنان در خصوص این جایجایی ها، انتقال تمام اطلاعات و اقدامات انجام شده پرونده‌ها را تحت یک فرم به کارشناس جدید را راهکاری موثر در این زمینه دانست که بر اساس آن بررسی و پیگیری پرونده‌ها باید با روش و شیوه‌های جدید توسط کارشناس تحویل گیرنده ادامه پیدا کند.
رئیس دفتر نمایندگی استان کرمانشاه یکی دیگر از رموز موفقیت این دفتر را فرهنگ هم‌افزایی و کار تیمی دانست و در ادامه افزود: در این خصوص اگر کارشناسی در پیگیری پرونده‌ای دچار مشکل شود با هم فکری و تعامل مناسب با دیگر کارشناسان، راه‌حلی برای مشکل موجود پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به رعایت نظم و انضباط در همه امور، اجرای منظم جلسه‌های کمیته راهبردی شرکت ، الزام کارشناسان به پوشش یونیفرم سازمانی و استفاده از دفترهای مخصوص کمیته را در همین راستا برشمرد.
صادقی مراجعه حضوری به مدیون،ضامن و ابلاغ اخطار کتبی برای تمامی پرونده‌ها و اجرای حکم جلب بصورت مذاکره حضوری ، ارسال پیامک و اخطار کتبی به مدیون ،ضامن و مذاکره حضوری در شعبه یا دفتر نمایندگی را از جمله اقدامات انجام شده در خصوص پیگیری پرونده‌ها در دفتر کرمانشاه دانست.
وی در ادامه با اشاره به تعامل مناسب بین دفتر نمایندگی طرح واندیشه و مدیریت شعب استان، از ارجاع تمامی پرونده‌های معوق و مشکوک الوصول به دفتر نمایندگی استان خبر داد.
صادقی یکی دیگر از راهکارهای این دفتر در خصوص تعیین تکلیف پرونده های مطالباتی را انسداد حساب مدیون و ضامن نزد تمامی شعب بانک‌ها و ادارات بر اساس گواهی ضمانت صادره و وکالت بلاعزل برشمرد.
رئیس دفتر نمایندگی استان کرمانشاه حیات شرکت را در گرو اجرای برنامه عملیاتی دانست و طرح های مقطعی مانند طرح ویژه وصول مطالبات زیر یک میلیارد و طرح عتیق را بستر مناسبی جهت اجرایی کردن برنامه عملیاتی عنوان کرد.
وی طرح عتیق را برنامه ای کامل و جامع خواند و تعامل مناسب با اداره حقوقی را ضامن موفقیت در این طرح دانست و در ادامه افزود: از ابتدای آبانماه محور جلسه‌های کمیته راهبرد هر هفته این دفتر طرح عتیق است که برای تسلط کامل کارشناسان در این طرح، سوالاتی در خصوص طرح عتیق در جلسه های کمیته راهبرد از همکاران پرسیده می شود که در صورت عدم پاسخگویی ، نمره منفی دریافت خواهند کرد.
صادقی برگزاری جلسات کمیته راهبرد این دفتر را نسبت به سایر کمیته های راهبرد استان ها متفاوت برشمرد و در خصوص نقاط تمایز این جلسات افزود: در این دفتر هریک از کارشناسان هر هفته به عنوان رئیس کمیته راهبرد معرفی می شوند که مسئولیت اداره جلسه را بر عهده دارند و در انتها نیز ارزشیابی می شوند و نقاط ضعف و قوت آن ها در نحوه مدیریت جلسه به وی انتقال داده می‌شود که این اقدام موجب افزایش انگیزه و تقویت روحیه رهبری و مدیریت در کارشناسان می شود.
رئیس دفتر نمایندگی استان با اشاره به اعتماد همه جانبه مدیریت شعب استان به دفتر نمایندگی طرح واندیشه، یاد آور شد: بر همین اساس مدیریت شعب پرونده‌های خلع ید و رفع تصرف را به دفتر واگذار کرده است که به دنبال آن کارشناسان ما با جدیت و تلاش بیشتر این پرونده‌ها را پیگیری و تعیین تکلیف می‌کنند.
وی استخراج و بررسی لیست 100 مدیون اول استان در هر کمیته راهبردی را یکی از راهکارهای اثر بخشی این جلسات دانست.
صادقی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان ، حمایت منطبق بر مقررات سازمانی از آنان از جمله تأمین امنیت شغلی وارائه تسهیلات رفاهی ، و ایجاد فضای مطلوب برای همکاران را از عوامل مهم حفظ این سرمایه ارزشمند برشمرد.
صادقی یکی دیگر از روش های ایجاد انگیزه در پرسنل را "خود ارزشیابی" دانست و به اقدامات صورت گرفته این دفتر در این راستا اشاره نمود و افزود: فرم‌های ارزشیابی کارشناسان با حضور خود فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد و هر کارشناس با آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود ،در رشد و تعالی خود مشارکت می کند.






١٠:٤٥ - چهارشنبه ٢٣ آبان ١٣٩٧    /    شماره : ٢٢٢٦    /    تعداد نمایش : ٩٥٨


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: