اخبار > وصول اقلام معوق توسط طرح واندیشه ، فرصت بیشتری در جذب منابع و ارائه تسهیلات در شعب ایجاد می کند



  چاپ        ارسال به دوست

قاسم زاده رئیس حوزه ماهشهر:

وصول اقلام معوق توسط طرح واندیشه ، فرصت بیشتری در جذب منابع و ارائه تسهیلات در شعب ایجاد می کند

در ادامه بازدیدهای نمایندگان دفتر مرکزی شرکت طرح و اندیشه از شعب استانی و بررسی مشکلات و موانع موجود این شعب در حوزه وصول مطالبات، سعید حاج محمدی مدیر برنامه ریزی شرکت به همراه کارشناس اطلاع رسانی روابط عمومی دوشنبه -12 شهریور ماه- با حضور در کمیته راهبرد هفتگی حوزه ماهشهر بانک ملت استان خوزستان با رؤسای شعب این حوزه گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی طرح و اندیشه، سعید حاج محمدی در این نشست مشترک که به ریاست قاسم زاده رئیس حوزه ماهشهر برگزار شد، با اشاره به تغییر رویکرد شرکت در حوزه وصول مطالبات ، به تبیین برخی اقدامات راهبردی این شرکت از جمله اجرای طرح وصول مطالبات زیر یک میلیارد ریال در شهریور ماه بدون تمرکز بر کارمزد و پیگیری حقوقی پرونده های مطالباتی بدون دریافت هزینه پرداخت و این اقدامات را در جهت تقویت تعامل بین شعب بانک و شرکت طرح واندیشه مثبت ارزیابی کرد.
قاسم زاده رئیس حوزه ماهشهر نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به نمایندگان شرکت ، از توجه و حساسیت طرح و اندیشه نسبت به جلب رضایت رؤسای شعب و استماع مشکلات آن ها در حوزه وصول مطالبات تقدیر کرد و حضور آنان در کمیته راهبرد را فرصت مغتنمی در جهت مرتفع نمودن چالش های موجود دانست.
وی در ادامه افزود: با توجه به رسالت اصلی طرح واندیشه در حوزه وصول مطالبات بانک ملت و اهداف مشترک دو طرف ، تلاش در جهت همسو شدن با اهداف شعب به منظور تحقق انتظارات رؤسا و همچنین ایجاد تعامل نزدیک با راهبرد بهره مندی از نظرات رؤسای اعتباری شعب به دلیل اشراف آنها روی پرونده های مطالباتی باید در محوریت سیاست های نمایندگی طرح واندیشه قرار گیرد تا خروجی اقدامات ،کاهش محسوس مطالبات باشد.
رئیس حوزه ماهشهر با اذعان به نقش موثر شرکت طرح واندیشه در حوزه وصول مطالبات بانک، برون سپاری وصول اقلام معوق به شرکت را باعث ایجاد فرصت بیشتر برای رؤسای شعب به منظور تمرکز برجذب منابع و ارائه تسهیلات دانست و گفت : در صورت نتایج مثبت اقدامات کارشناسان وصول در کاهش مطابات شعب، از همکاری با نمایندگی شرکت طرح واندیشه استقبال می کنیم.
قاسم زاده به پیگیری های خود برای تأمین یک کارشناس وصول مستقر در حوزه ماهشهر و پیش بینی های لازم برای اسکان وی از سوی این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی خاص ماهشهر و از طرفی بعد مسافت تا شهر اهواز پیشنهاد می کنم از نیروی بومی منطقه استفاده شود.
رئیس حوزه ماهشهر با اعلام اینکه پیگیری های تلفنی در وصول مطالبات نتایج مثبتی ندارد حضور فیزیکی و مذاکرات چهره به چهره با مدیونین و هماهنگی کامل با شعب در این زمینه را در دستیابی به نتیجه مورد نظر مؤثر خواند.
وی از اجرایی نشدن برخی تصمیمات مختلف در خصوص همکاری با شعبنیز اظهار گله مندی کرد.
بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست رؤسای شعب حوزه ماهشهر نیز به طرح مشکلات و چالش های موجود پرداختند و راه های برون رفت از این موانع را بررسی نمودند.
هادی حیدری رئیس شعبه سربندر ماهشهر ضمن اشاره به اهمیت وصول مطالبات در نظام بانکی، بازگشت منابع و آزاد سازی ذخائر را به مثابه خونی تازه در رگ های اعتبارات شعب دانست که ضمن تاثیر مستقیم بر EPS بانک ، سایر شاخص های برنامه عملیاتی شعب را نیز متاثر خواهد کرد.
وی با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری هنگام ارائه تسهیلات، برخی شرایط خاص اقتصادی و دلایل دیگر را در ایجاد مطالبات دخیل دانست و برون سپاری وصول این مطالبات را مشروط بر موثر بودن و محسوس بودن نقش شرکت طرح واندیشه در کاهش مطالبات عنوان نمود.
حیدری وجود شرکت طرح واندیشه در کنار بانک ملت را به عنوان بازوی کمکی در وصول مطالبات معوق، باعث دلگرمی شعب دانست و افزود: علیرغم اینکه حضور این شرکت می تواند در حوزه وصول مطالبات باری از دوش شعبه بردارد اما بعضاً احساس می شود هدف دو طرف در یک مسیر قرار ندارند و دغدغه های شعب در وصول مطالبات در مجموعه طرح و اندیشه جاری نشده است.
وی همسو شدن شرکت با بانک و یکی شدن اهداف در عمل را عامل مهمی در ایجاد تعامل دانست و پیشنهاد کرد طرح واندیشه با تمرکز روی پرونده های سخت به جای معوقات سهل الوصول و استفاده از اقدامات حقوقی لازم ، توانایی های خود را به شعب بیش از گذشته اثبات نماید.
حیدری با بیان این نکته که حضور طرح و اندیشه به عنوان یک پشتیبان در کنار شعب می تواند اوضاع مطالبات استان را به نحو چشمگیری تغییر دهد، خواستار حضور کارشناس وصول خبره و مسلط به مباحث حقوقی در هر حوزه شد.
بهمن داد فر رئیس شعبه هندیجان نیز در این جلسه با اشاره به میزان بالای مطالبات شعبه تحت مدیریت خود، عمده مطالبات شعبه هندیجان را مربوط به طرح های مسکن مهر در این منطقه دانست که با وجود 29 تعاونی شامل 1839 عضو، در حال حاضر 400 میلیارد ریال مطالبات در این منطقه ایجاد شده است که با توجه به تاثیر آن در کل مطالبات استان و ایجاد حاشیه های زیاد ، خواستار تأمین یک کارشناس وصول خبره و توانمند از سوی نمایندگی طرح واندیشه برای وصول مطالبات و پیگیری این پرونده ها شد.
دادفر در ادامه سخنان خود با اشاره اینکه بندر ماهشهر قطب اقتصادی کشور است و به عنوان قلب استان خوزستان از مهترین حوزه های بانک ملت بشمار می آید، خواستار تخصیص نیروی کارآمد بعنوان اولویت از سوی شرکت طرح واندیشه شد.
پرهیز از موازی کاری یکی دیگر از موضوعاتی بود که دادفر به آن اشاره کرد و برای مرتفع نمودن این مشکل، پیشنهاد داد با تقسیم بندی وظایف، برخی مطالبات توسط شعبه و برخی نیز توسط شرکت پیگیری شود تا خروجی کار بهتر مشخص شود.
محمد علی حمید رئیس شعبه رامشیر نیز در این جلسه مطالبات را دغدغه اصلی خود در شعبه دانست و افزود: با توجه به اینکه بیشتر مطالبات شعبه رامشیر مربوط به پرونده های قرض الحسنه است و تمام این مطالبات را به نمایندگی شرکت ارجاع دادیم لذا شعبه هیچ دخالتی در وصول این مطالبات ندارد اما نتایج مد نظر تاکنون محقق ننشده است.
وی با تاکید بر اینکه حضور کارشناسان وصول در شعبه می تواند نقش موثری در وصول مطالبات داشته باشد، عدم حضور کارشناس در شعب حوزه ماهشهر را یکی از نقاط ضعف دانست.
حمید پیگیری تلفنی صرف در خصوص پرونده های مطالباتی را منسوخ دانست و افزود: یکی از دلایل برون سپاری مطالبات توسط شعبه استفاده از ابزارها و روش هایی است که شعبه توانایی و امکان استفاده از آن را ندارد لذا شرکت باید بتواند کارهای متفاوتی نسبت به اقدامات روتین شعب در پیگیری مطالبات داشته باشد.
نصرت اله قنواتی رئیس شعبه امیدیه نیز از دیگر رؤسای شعبی بود که در خصوص عملکرد شرکت به بیان نکات مد نظر خود پرداخت.
قنواتی با اشاره به اینکه متاسفانه ارتباط بین نمایندگی شرکت طرح واندیشه و رؤسای شعب حوزه ماهشهر در سطح پایینی قرار دارد برای تقویت ایجاد تعامل و مرتفع کردن چالش های موجود ،تغییر رویکرد شرکت در مقایسه با گذشته را پیشنهاد کرد.
وی در عین حال افزود: با توجه به تغییردر سیاست های شرکت در یک سال و نیم گذشته و اجرای برخی طرح ها مانند طرح ویژه وصول مطالبات زیر یک میلیارد ریال تاحدودی این انتظار را برآورده کرده است..
به گزارش روابط عمومی جمشید درویشی رئیس شعبه پتروشیمی تندگویان هم در سخنان خود خواستار مشخص شدن سطح همکاری و تعاملات شعب و شرکت شد و اظهار داشت: بهتر است در این زمینه استاندارد زمانی مشخصی تعریف شود.
وی با اشاره به اهمیت شاخص های برنامه عملیاتی برای شعب ، از شرکت طرح واندیشه خواست تلاش خود را به موفقیت شعبه در شاخص های مد نظر معطوف نماید و نگرش های موجود در شعب را تغییر دهد تا همکاران بانکی به جای آنکه شرکت را رقیب خود ببینند رفیق و همراه شعبه بدانند.
بنابر این گزارش عبدالنبی زادان فر رئیس شعبه بندر امام نیز در این نشست با اشاره به آمادگی کامل شعبه بندر امام برای همکاری با دفتر نمایندگی شرکت، وجود تعامل از سوی این دفتر و داشتن خروجی قابل دفاع در مطالبات شعبه را از انتظارات مهم شعبه عنوان نمود.
وی با ذکر این نکته که بسیاری از اقدامات وبرنامه های شرکت برای شعبه تبیین نشده است، خواستار تعامل بیشتر شرکت با شعبه و پرهیز از موازی کاری ها شد.
به گزارش روابط عمومی بهروز توکلی رئیس شعبه مارون دیگر شرکت کننده حاضر در کمیته راهبرد حوزه ماهشهر بود که به میزان بالای مطالبات شعبه خود اشاره نمود
وی افزود: با توجه به بالا بودن مطالبات این شعبه ، به دلیل تغییر رویکرد اخیر طرح و اندیشه ، از همکاری با این شرکت استقبال می کنم و این شرایط حاضر را فرصت مناسبی جهت سنجش عملکرد شرکت می دانم.
رئیس شعبه مارون ابراز امیدواری کرد: نمایندگی طرح واندیشه بتواند با کاهش میزان مطالبات، پاسخگوی انتظارات و نیازهای رؤسای شعب باشد .
بر پایه همین گزارش محمدرضا صادقی کلان رئیس شعبه خیابان امام ماهشهر نیز ضمن تایید ت موارد مطرح شده توسط سایر رؤسای شعب، عدم شفافیت در خصوص تفاهم نامه های شرکت با بانک و مشخص نبودن محدوده اختیارات شرکت طرح واندیشه در حوزه وصول مطالبات را چالش اصلی خود با نمایندگی شرکت عنوان کرد.
وی با بیان این موضوع که گزارش دهی از سوی شرکت به شعبه در پر رنگ شدن تعاملات تاثیر گذار خواهد بود افزود: ارائه گزارش عملکرد در بازه های زمانی مشخص بدون شک در ارتقاء سطح تعاملات شعبه با شرکت موثر خواهد بود.
صادقی همچنین حضور کارشناس در شعبه و دخیل بودن شرکت در وصول مطالبات را بسیار حائز اهمیت دانست
وی در پایان پیشنهاد داد شرکت با شفاف سازی عملکرد خود ، اختیارات و ابزارهای موجود را برای شعب تبیین نماید تا ضمن برطرف شدن ابهامات رؤسای شعب در این زمینه، بتوان از ظرفیت های طرح و اندیشه بهترین بهره را برد.
عدم ذینفع بودن کارمندان شعبه در وصول مطالبات و کاهش انگیزه آن ها در این خصوص یکی دیگر از مواردی بود که توسط علیرضا فیصلی مهر رئیس شعبه پتروشیمی فجر نیز مطرح شد.
بنا بر این گزارش، تمامی رؤسای شعب حاضر در این کمیته راهبردی پس از بیان مطالب خود و توضیحات ارائه شده از سوی مدیر برنامه ریزی ، از تغییرات ایجاد شده در شرکت و اقدامات طرح و اندیشه در جهت همسو شدن بیشتر با بانک استقبال کردند و آمادگی کامل خود را برای همکاری با شرکت اعلام نمودند.
گفتنی است با اتمام جلسه کمیته راهبرد حوزه ماهشهر ، نمایندگان شرکت طرح واندیشه با حضور در دو شعبه خیابان امام ماهشهر و سربندر در جلساتی جداگانه با رئیس ، معاون و مسئول اعتباری این شعب نیز به گفتگو نشستند و مشکلات و موانع این دو شعبه را در حوزه وصول مطالبات بررسی نمودند.

 


١١:٤٠ - يکشنبه ١٨ شهريور ١٣٩٧    /    شماره : ٢١١٧    /    تعداد نمایش : ٩١٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: