اخبار > پاشنه آشیل مطالبات بانک ملت استان ، مطالبات زیر یک میلیارد ریال است



احمدکریمی معاون اعتباری بانک ملت استان فارس:

پاشنه آشیل مطالبات بانک ملت استان ، مطالبات زیر یک میلیارد ریال است

سعید حاج محمدی مدیر برنامه ریزی شرکت طرح و اندیشه در ادامه سفر به استان فارس به منظور بررسی موانع و مشکلات حوزه وصول مطالبات شعب و نیز بهره مندی از نظرات و دیدگاه های رؤسا و مدیران ارشد بانک ملت استان ، روز یکشنبه _11 شهریور ماه_ به همراه کارشناس حوزه اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت در مدیریت شعب استان فارس حضور یافت و با احمدکریمی معاون اعتباری این مدیریت به گفتگو نشست.
به گزارش روابط عمومی طرح و اندیشه، کریمی در این نشست مشترک که قربان رئیس دفتر نمایندگی شرکت استان نیز حضور داشت، ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت، سطح تعاملات دفتر طرح واندیشه با بانک را مثبت ارزیابی نمود.
کریمی با اشاره به تاثیر مستقیم مطالبات معوق در سود و زیان بانک، ضرورت حضور شرکت طرح واندیشه در کنار بانک را با توجه به مأموریت تعریف شده برای آن ، امری انکارناپذیر دانست که می تواند در سودآوری بانک تاثیر بسزایی داشته باشد.
معاون اعتباری بانک ملت استان فارس، مطالبات استان را با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه متفاوت دانست و افزود: در پایان سال 96، 2100 میلیارد مانده مطالبات داشتیم که بالغ بر 50 درصد آن زیر یک میلیارد است لذا چالش و پاشنه آشیل مطالبات استان همین مطالبات زیر یک میلیارد ریال است که می تواند شامل کل مطالبات در بخش های مختلف مرابحه، طرح های متخصصین ، کشاورزی و.. باشد.
کریمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شعب در جهت کاهش مطالبات استان، تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور کارشناسان مختلف بانک و طرح و اندیشه را متذکر شد و نتایج ایجاد این کارگروه را دستیابی به اهداف در کمترین زمان ممکن عنوان نمود.
وی برنامه ریزی جهت وصول مطالبات کلان را یکی دیگر از اقدامات این کارگروه دانست که بر اساس آن استان فارس توانسته است ضمن روند کاهشی در تمام آیتم های مطالباتی، به کاهش 23 درصدی در اقلام معوق دست یابد و رتبه نخست کشور را در این زمینه از آن خود کند.
معاون اعتباری بانک ملت استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، اعتماد سازی و جلب رضایت شعب را اولین گام در تعاملات فی مابین و رسیدن به نتایج مورد انتظار دانست و در ادامه افزود: با توجه به برخی
گله مندی های شرکت در خصوص عدم ارجاع پرونده از سوی شعب، ذکر این نکته ضروری است که مدیریت شعب استان هیچ محدودیتی برای شعبه ها در خصوص تخصیص پرونده های مطالباتی به شرکت قائل نشده است و لذا عدم همکاری رؤسای شعب با شرکت صرفا به دلیل عدم اعتماد آنها به توانایی طرح و اندیشه برای کمک به شعب در کاهش مطالبات است که طرح و اندیشه باید با اثبات توانمندی های خود این مشکل را مرتفع نماید.
کریمی با تاکید بر اهمیت فعالیت های شرکت در حوزه وصول مطالبات، گرفتن کارمزد را بر خلاف دیدگاه رایج برخی شعب مشکل و چالش بانک با شرکت ندانست و این موضع را برای مدیرت شعب استان امری حل شده عنوان نمود و اظهار داشت: علیرغم عدم حساسیت مدیت شعب به موضوع کارمزد ، ولی بعضاض مقاومت هایی را از طرف برخی شعب شاهد هستیم که این موضوع باید با تعامل بهتر شرکت و sبانک مرتفع شود.
وی با استقبال از طرح ویژه وصول مطالبات زیر یک میلیارد ریال در شرکت ، بیش از 50 درصد مطالبات زیر یک میلیارد ریال استان را مربوط به دو حوزه فسا و آباده دانست و افزود: با توجه به افزایش مطالبات زیر یک میلیارد ریال در دو منطقه آباده و فسا ، متمرکز کردن 50 درصد از نیروهای دفتر طرح واندیشه در این دو منطقه می تواند راهگشا باشد.
کریمی همچنین همراهی و همسویی شرکت طرح واندیشه با اهداف و توقعات بانک را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: شعب با توجه به حجم بالای پرونده های مطالباتی ، نیازمند استقرار کارشناس در شعبه برای پیگیری بیشتر هستند که علیرغم افزایش نیروهای دفتر نمایندگی طرح واندیشه بر اساس درخواست های مدیریت شعب، اما همچنان کمبود نیرو بشدت احساس می شود.
وی در ادامه این گفتگو عدم دیدگاه مطالباتی و اولویت نداشتن وصول مطالبات برای برخی رؤسای شعب را یکی از آسیب های مهم در حوزه وصول مطالبات دانست و ا گفت: حضور مستمر کارشناس وصول طرح واندیشه در این شعب و پیگیری مطالبات از سوی آنان ا در کاهش میزان معوقات موثر خواهد بود.
کریمی وضعیت مطالبات استان را در حال حاضر علیرغم پیگیری های مستمر و تلاش فراوان کارشناسان دفتر طرح واندیشه ، در قالب رضایتبخش ندانست و ضمن تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد حاشیه امنیت در حوزه وصول مطالبات ، افزود: مطمئن هستم به مدد تلاش های کارشناسان دفتر نمایندگی طرح واندیشه و تعاملات خوبی با شعب شکل گرفته است شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مطالبات خواهیم بود و آینده روشنی را در این حوزه برای استان متصور هستم.
معاون اعتباری بانک ملت استان فارس با اشاره به عملکرد قابل دفاع نمایندگی طرح و اندیشه در منفی کردن تمام مطالبات قرض الحسنه ، از ارجاع این پرونده ها به شرکت ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: در صورتی که شرکت در خصوص وصول برخی پرونده های مطالباتی از طریق ابزار خود مانند استفاده از مامور، ارسال اخطار و ... به نتیجه نرسید، لازم است بلافاصله اقدامات حقوقی را برای این پرونده ها در دستور کار خود قرار دهد و کار تعیین تکلیف پرونده را با پیگیری های موازی شعب و شرکت به نتیجه برساند .
کریمی در ادامه از پیگیری مطالبات زیر سه میلیارد ریال طبق دستور خوارزمی مدیر امور ناحیه 2 بانک ملت خبر داد که بر اساس آن مدیریت شعب موظف است ضمن پیگیری این مطالبات، گزارش عملکرد خود را به صورت هفتگی ارائه دهد.
وی بر همین اساس گسترده شدن جامعه هدف مطالباتی شعب را زمینه مناسبی جهت ورود شرکت طرح واندیشه و توسعه همکاری با بانک در زمینه وصول این اقلام دانست.
معاون اعتباری بانک ملت استان فارس ضمن استقبال از ورود شرکت برای اقدامات حقوقی پرونده های مطالباتی، حضور نماینده شرکت در اداره ثبت و پیگیری اجرائیات را اقدامی قابل تحسین دانست و افزود: در حوزه شهرستان های استان فارس اگر نیروهای متخصص حقوقی داشته باشیم بدون شک حضور این افراد ضمن کمک موثر در اجرائیات، می تواند روند پیگیری پرونده ها را تسریع بخشد.
وی همچنین به پیشنهاد مدیریت شعب استان جهت استقرار یک کارشناس بانکی در اداره ثبت اشاره کرد که امور ثبتی مربوط به تمامی پرونده های بانک ملت را بر عهده خواهد داشت.
کریمی تغییر بدنه مدیریتی شرکت و استفاده از همکاران بانکی در شرکت را در نحوه تعاملات موثر دانست و آشنایی کامل و اشراف این افراد بر مباحث بانکی و اعتباری را در اقدامات هدفمند و برنامه ریزی های موثر در حوزه وصول کارگشا خواند.
وی یکی از نکات مهم در تسهیل فرایند ارجاع پرونده به شرکت را تعیین استاندارد زمانی مشخص جهت دستیابی به نتیجه مورد نظر در پرونده ها دانست و افزود: بهتر است شرکت برای تعیین تکلیف و به نتیجه رساندن پرونده های مطالباتی به ویژه مطالبات زیر یک میلیارد ریال یک استاندارد زمانی تعیین نماید که در صورت عدم موفقیت در وصول پرونده در بازه تعیین شده ،پرونده ها جهت اقدامات لازم حقوقی به شعبه عودت داده شود.
کریمی در پایان با اشاره به تعاملات مثبت مدیریت شعب استان با نمایندگی طرح واندیشه، حضور قربان رئیس دفتر این شرکت را در ایجاد این تعاملات موثر دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت هوشمندانه وی در این سمت و تلاش مضاعف کارشناسان دفتر، مطالبات استان فارس کاهش یابد و توقعات و انتظارات بانک ملت در این زمینه محقق شود.




 

تاریخ درج خبر:چهارشنبه ١٤ شهريور ١٣٩٧ زمان درج خبر:١٤:٥٦ شماره خبر:٢١١٥ تعداد نمایش خبر:1092

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: